Skip to content
Den Sociale Retshjaelps Fond
  • Rådgivningstilbud
    • Juridisk rådgivning
    • Gældsrådgivning
    • Socialfaglig rådgivning
  • Jobportal
  • Om os
    • Vores medarbejdere
    • Vores politiske arbejde
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
    • Udgivelser
  • Tak Til
  • Kontakt
Menu Luk
  • Rådgivningstilbud
    • Juridisk rådgivning
    • Gældsrådgivning
    • Socialfaglig rådgivning
  • Jobportal
  • Om os
    • Vores medarbejdere
    • Vores politiske arbejde
  • Nyheder
    • Nyhedsbreve
    • Udgivelser
  • Tak Til
  • Kontakt
Ankenævnet for Patienterstatningen

Du kan klage over din afgørelse fra Patienterstatningen om erstatning for skader efter sygdomsbehandling, undersøgelse og sundhedsfaglige pleje mv. samt sager om skadelige bivirkninger af medicin og fejlmedicinering. 

Du skal sende din klage til Ankenævnet for Patienterstatningen senest 3 måneder efter du har modtaget afgørelsen fra Patienterstatningen.

Du kan sende en klage til Ankenævnet for Patienterstatningen, via et digitalt klageskema på Borger.dk.

Det er gratis at klage til Ankenævnet for Patienterstatningen.

http://www.stpk.dk/da/borgere/klag-over-afgoerelse-fra-patienterstatningen/

Patienterstatningen

Patienterstatningen behandler sager om erstatning for skader efter sygdomsbehandling, undersøgelse og sundhedsfaglige pleje mv. samt sager om skadelige bivirkninger af medicin og fejlmedicinering. 

Der må ikke være gået mere end 3 år fra, at du fandt ud af,  at du har fået en skade, og der må ikke være gået mere end 10 år fra, at du har fået foretaget behandling,. 

Du kan starte en sag hos Patienterstatningen ved at udfylde en ansøgningsblanket på pebl.dk. 

Det er gratis, at få behandlet en sag om erstatning hos Patienterstatningen.

http://www.pebl.dk/

Psykolognævnet

Klager over psykologer kan henvendes til Psykolognævnet.

http://www.psykolognaevnet.dk/

Tandlægeforeningens Patientforsikring

Tandlægeforeningens Patientforsikring behandler ansøgninger om erstatning fra patienter der er blevet behandlet af diverse ansatte indenfor tandplejen. Læs mere omkring dette på deres hjemmeside.

http://www.tf-patientskade.dk/

Styrelsen for Patientklager/ Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn

Styrelsen for Patientklager og Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn behandler klager over sundhedsfaglig behandling og tilsidesættelse af patientrettigheder. Du kan eksempelvis klage over den behandling, du har modtaget på et sygehus eller hos din læge, eller et afslag på, at få din patientjournal.

Der må ikke være gået mere end 2 år fra, at du fandt ud af,  at du har fået en skade, og der må ikke være gået mere end 5 år fra, at du har fået foretaget behandling,. 

Du kan klage over sygehusets, kommunens eller Udbetaling Danmarks afgørelse om en rettighed, du har. Du skal sende din klage over en afgørelse, senest 4 uger efter at du har modtaget afgørelsen fra sygehuset, kommunen eller Udbetaling Danmark. 

Du kan sende en klage til Styrelsen for Patientklager/Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn via et digitalt klageskema på Borger.dk.

Det er gratis at klage til Styrelsen for Patientklager og Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn.

Styrelsen for Patientklager og Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn behandler ikke sager om erstatning for skader efter behandling. Dette gør Patienterstatningen – se mere under punktet Patienterstatningen.

http://www.stpk.dk/

KØBENHAVN

AARHUS

HORSENS

SITE MAP

FOLLOW US

  • Blågårdsgade 22 St, 2200 København N
  • 70229330
  • kbh@socialeretshjaelp.dk
  • Augustenborggade 2 8000 Aarhus C
  • 70229330
  • aarhus@socialeretshjaelp.dk
  • Sønderbrogade 48 lokale 14, 8700 Horsens
  • 70229330
  • horsens@socialeretshjaelp.dk

HJEM

VORES ARBEJDE

ORGANISATION

GIV EN HÅND

NYT

TAK

KONTAKT

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

YOUR DATA PROTECTION

Cookiedekleration

All rights reserved, 2022

CVR:35499148

ÅBNINGSTIDER / OPENING HOURS

AARHUS / KØBENHAVN

  • Mandag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Tirsdag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Onsdag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Torsdag 09:00 AM - 19:00 PM
  • Fredag 09:00 AM - 17:00 PM

HORSENS

  • Mandag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Tirsdag 09:00 AM - 17:00 PM

Den Sociale Retshjaelps Fond

OBS. Kontoret i Horsens har lukket for fysiske møder uden forudgående aftale pga. underbemanding.

Pr. dags dato er det ikke muligt at få fysiske møder med vores afdeling i Horsens uden at have lavet en forudgående aftale pga. underbemanding. Vi beklager ulejligheden.

Har du akut brug for juridisk hjælp, er det muligt at kontakte vores andre juridiske afdelinger via 70 22 93 30. Og som altid er det muligt for dig at udfylde en kontaktformular, hvis du har brug for juridisk hjælp.

Med venlig hilsen
Den Sociale Retshjælps Fond

This will close in 0 seconds