[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.1″ hover_enabled=”0″][et_pb_fullwidth_image _builder_version=”4.1″ background_image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Hjælp-scaled.jpg” background_color=”rgba(41,65,73,0.5)” custom_padding=”336px|||||” hover_enabled=”0″ min_height=”355px” background_blend=”overlay”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.1″ custom_padding=”||0px|||”][et_pb_row _builder_version=”4.1″][et_pb_column _builder_version=”4.1″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.1″ hover_enabled=”0″ text_text_color=”#d36a38″ text_font_size=”63px” text_font=”Playfair Display||||||||” custom_margin=”-299px||||false|false”]

Organisation

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Welcome To Royal” _builder_version=”3.22″ background_color=”#ffffff” background_position=”top_left” min_height=”1977px” custom_margin=”58px||-160px|||” custom_padding=”0px|0px|2px|0px||” collapsed=”off”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.0.11″ custom_padding=”0px|||||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/rawpixel-597440-unsplash.jpg” _builder_version=”4.0.11″ custom_margin=”217px||64px||false|false”][/et_pb_image][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/juridiskmanager1-scaled.jpg” _builder_version=”4.1″][/et_pb_image][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/rawpixel-792236-unsplash-1-scaled.jpg” _builder_version=”4.1″ custom_margin=”60px||||false|false”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text disabled_on=”on|on|off” _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Kort om Den Sociale Retshjælps Fond 

 

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.1″ text_font=”Montserrat||||” text_text_color=”#939393″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” header_font=”||||” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” max_width=”700px” custom_margin=”|||16px|false|false” custom_padding=”||4px|||” animation_style=”slide” animation_direction=”top” animation_intensity_slide=”4%”]

I 2007 stiftede Sandy Madar Den Sociale Retshjælp som en forening baseret på frivillighed. Grundet praktiske overvejelser overgik foreningen i 2014 til en fond med støtte fra Grundfos og skiftede i samme forbindelse navn til Den Sociale Retshjælps Fond. Formålet med organisationens eksistens har dog alle dage været den samme; nemlig at yde gratis juridisk rådgivning og gældsrådgivning til socialt udsatte og øvrige borgere under indtægtsgrænsen for fri proces. Derudover er det et vigtigt mål for organisationen at fremme og forsvare socialt udsattes interesser i det politiske system og udbrede kendskabet til målgruppens behov i samfundet – herunder sætte fokus på nødvendigheden af en landsdækkende og helhedsorienteret rådgivningsindsats.

 

DSRF har kontorer i Aarhus og København. Kontoret i Aarhus fungerer som organisationens hovedkontor, hvad angår administration og ledelse. Også Sekretariatet og Innovationsafdelingen, som står for organisationens HR- og retspolitiske arbejde, er placeret i Aarhus.

DSRFs kontorer har åbent for personlig og telefonisk henvendelse på alle hverdage fra kl. 09.00- 17.00. Mandag og onsdag har Aarhus-afdelingen dog åbent indtil kl. 19.00 og tilsvarende i København tirsdag og torsdag. Derudover kan borgerne rette henvendelse via e-mail på alle tidspunkter af døgnet. I forsøget på at udbrede rådgivningstilbuddet til alle trængende borgere har DSRF etableret opsøgende rejseholdsbesøg på pensioner og i fængsler over hele landet samt på biblioteker og boformer, som DSRF aflægger regelmæssige besøg i samarbejde med myndighedsafdelingen ved Aarhus Kommune.

Den Sociale Retshjælps Fond har ca. 120 medarbejdere, hvoraf langt de fleste er frivillige og ulønnede praktikanter, som i perioder er tilknyttet organisationen som del af deres studieordning.  Kravet om faglighed og supervision har dog fordret ansættelse af enkelte færdiguddannede og lønnede medarbejdere, som forestår den daglig ledelse af de respektive afdelinger.  Derudover består DSRF af en bestyrelse, som er organisationens øverste organ, og et repræsentantskab, som stiller deres faglige kompetencer gratis til rådighed for organisationen.  

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.0.11″ custom_margin=”-37px|||||”][et_pb_fullwidth_image _builder_version=”4.1″ background_image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2019/06/business-02.jpg” parallax=”on” min_height=”356px” custom_margin=”-48px|||||” custom_padding=”||0px||false|false” locked=”off”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Testominals” _builder_version=”3.22″ background_size=”initial” background_position=”top_left” min_height=”1094px” custom_margin=”||-57px|||” custom_padding=”100px|0px|0px|0px||” saved_tabs=”all” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_margin=”-102px|auto||auto||” custom_padding=”27px|0px|27px|0px”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_divider show_divider=”off” disabled_on=”on|on|off%22%22″ _builder_version=”3.2″ max_width=”60px” module_alignment=”center” custom_margin=”||10px|” locked=”off”][/et_pb_divider][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” text_orientation=”center” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Den Sociale Retshjælps Fonds værdier

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em”]

Den Sociale Retshjælps Fond arbejder ud fra et sæt værdier, der bygger på vores etiske regler og som er essentielle for vores måde at yde retshjælp på. Vi hjælper mennesker uanset religion, hudfarve, sprog, politiske holdninger etc. Vores fundament består af frivillige medarbejdere og praktikanter, primært studerende, som donerer deres tid og viden og som alle brænder for sagen.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.1″][et_pb_toggle title=”Bæredygtige løsninger” open_toggle_background_color=”#ffffff” closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond arbejder på at skabe bæredygtige løsninger både for den enkelte borger og samfundet generelt. Gennem vores retspolitiske arbejde forsøger vi at ændre de forhold i samfundet, som vi mener, er uhensigtsmæssige inden for det område, som DSR arbejder med. Det er vigtigt for os at skabe varige løsninger. Ligeledes er det vores overbevisning, at hjælp til selvhjælp er vejen frem. Den enkelte borger kan derved selv opretholde de bæredygtige løsninger, vi finder frem til i fællesskab.

Dette betyder i praksis:
Vi samarbejder med relevante offentlige instanser og private virksomheder. Centrum for samarbejdet er det enkelte individ. Den Sociale Retshjælps Fond forsøger at skabe en helhedsorienteret bæredygtig løsning, hvor der bliver taget hensyn til alle relevante aspekter i den enkelte borgers liv, herunder borgerens økonomi, boligsituation, rettigheder m.m.

Den Sociale Retshjælps Fonds Innovationsafdeling arbejder også på at skabe bæredygtige løsninger ved at påvirke de politiske kræfter i Danmark, og forsøger herigennem at skabe bedre vilkår for de mennesker, vi hjælper i vores arbejde. Vi forsøger altså at sikre borgerne i fremtiden og ikke blot afhjælpe de akutte problemer.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”Værdighed” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Respekt for mennesker og den situation de befinder sig i er en klar forudsætning for at kunne hjælpe dem. Hos Den Sociale Retshjælps Fond bliver alle behandlet med værdighed og ingen bliver reduceret til et offer. I stedet bliver man betragtet som en ligeværdig borger, som af den ene eller anden grund har mistet overblikket over hele eller dele af tilværelsen. Alle bliver derfor mødt i øjenhøjde og uden fordomme.

Dette betyder i praksis:
Vi sørger altid for at få den enkelte borgers personlige historie. Det er vigtigt at vise stor respekt for borgerens situation, da denne danner udgangspunktet for samarbejdet mellem Den Sociale Retshjælp Fond og borgeren. Vi bestræber os altid på, i samarbejde med borgeren, at finde frem til de bedste løsninger og vi søger for, at alle aspekter af sagen bliver belyst bedst muligt. Ydermere respekterer vi den enkelte borgers privatliv – historien, der bliver fortalt, er ikke nødvendigvis én, de har lyst til at dele med alle. Derfor skriver alle medarbejdere ved ansættelsens start under på en tavshedserklæring. Denne tavshedserklæring varer for evigt og derved sikres fortroligheden mellem borgeren vi hjælper og Den Sociale Retshjælps Fond.

 

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”Mangfoldighed” closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond tilstræber at have mange forskellige fag- og studieretninger repræsenteret i vores stab af medarbejdere. Denne mangfoldighed medfører en bred viden og derved en stor kompetenceflade, som sikrer de mest optimale løsninger. Samtidig arbejder vi målrettet på at skabe et samfund, hvor der er plads til alle.

Dette betyder i praksis:
Vores medarbejdere har mange forskellige studiemæssige baggrunde. De læser blandt andet: socialrådgiveruddannelsen, jura, HR, økonomi, statskundskab, finansøkonomi, sociologi, finansbachelor, IT, antropologi, multimedie, journalistik, cand.merc.jur, europæiske studier, kommunikation m.fl. Vi samarbejder naturligvis afdelingerne imellem og benytter hinandens kompetencer både til sparring og til løsning af konkrete sager. Vi tror på, at flere hoveder tænker bedre end et.

 

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”Engagement” open_toggle_background_color=”rgba(0,0,0,0)” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Grunden til, at Den Sociale Retshjælps Fond er der, hvor vi befinder os i dag, er vores brændende engagement for at hjælpe borgere med juridiske og gældsproblematikker. Initiativ og gåpåmod er vigtige elementer for at ændre en borgers situation positivt – og det er ord, der karakteriserer alle vores medarbejdere. Ingen stiller sig tilfredse, før hver en sten er vendt, og vi går ikke hjem, før vi ved, at vi har gjort alt i vores magt for at hjælpe borgeren.

Dette betyder i praksis:
Langt de fleste af Den Sociale Retshjælps Fonds medarbejdere er frivillige og det betyder, at de har et helt specielt engagement i deres arbejde: medarbejderne er her fordi de har lyst til at gøre en forskel. Vi forstår vigtigheden af, at vi kan ændre en borgers livssituation gennem vores arbejde og vi sætter en ære i at finde en løsning på alle problemer.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”Dialog” closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Dialog er et vigtigt redskab i Den Sociale Retshjælps Fonds arbejde. Det er herigennem problemer bliver identificeret og løsninger fundet. Vi stræber efter at skabe et samfund, hvor alle bliver hørt og hvor alle har mulighed for indflydelse.

Dette betyder i praksis:
Hos Den Sociale Retshjælps Fond ligger vi stor vægt på at tale sammen som ligeværdige – både ansat og ansat imellem, mellem Den Sociale Retshjælps Fond og vores samarbejdspartnere, de offentlige myndigheder og politikkerne samt mellem borgeren vi hjælper og medarbejderen hos Den Sociale Retshjælps Fond. Uanset de kompetencer rådgiveren hos Den Sociale Retshjælps Fond besidder, er det borgeren vi hjælper, som er ekspert i sit eget liv og vi ligger derfor også stor vægt på at lytte.

 

[/et_pb_toggle][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.0.11″ min_height=”494px” custom_margin=”-143px||-140px|||”][et_pb_fullwidth_image _builder_version=”4.0.11″ background_image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/collaboration-community-cooperation-872955-scaled.jpg” parallax=”on” min_height=”356px” custom_margin=”1px|||||” custom_padding=”84px||0px||false|false”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Testominals” _builder_version=”3.22″ background_size=”initial” background_position=”top_left” min_height=”1094px” custom_margin=”||-57px|||” custom_padding=”100px|0px|100px|0px” saved_tabs=”all” collapsed=”off”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_margin=”-102px|auto||auto||” custom_padding=”51px|0px|27px|0px||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_divider show_divider=”off” disabled_on=”on|on|off%22%22″ _builder_version=”3.2″ max_width=”60px” module_alignment=”center” custom_margin=”||10px|” locked=”off”][/et_pb_divider][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” text_orientation=”center” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Medarbejderne

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em”]

En gældsmanager arbejder i Den Sociale Retshjælps Fond gældsafdeling, hvor de varetager rådgivning og sagsbehandling. Gældsmanagere kan være lønnede, timelønnede eller frivillige.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_3,1_3,1_3″ column_padding_mobile=”on” custom_padding_last_edited=”on|phone” admin_label=”Testimonials” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” max_width=”1280px” custom_margin=”|auto|43px|auto||” custom_padding=”27px|0px|27px|0px” custom_padding_tablet=”49px|||” custom_padding_phone=”19px|||” use_custom_width=”on” custom_width_px=”1280px” locked=”off”][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/tick-sign1.png” _builder_version=”4.1″ custom_margin=”0px|||94px|false|false” animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_intensity_slide=”20%” always_center_on_mobile=”off” locked=”off”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_4_font=”Playfair Display||||” header_4_text_align=”left” header_4_text_color=”#1f1f1f” header_4_font_size=”24px” header_4_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” module_alignment=”center” custom_padding=”|||” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

“A Great Find”

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.1″ text_font=”Montserrat||||” text_text_color=”#939393″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” header_font=”||||” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” max_width=”700px” module_alignment=”center” animation_style=”fold” animation_direction=”top”]

En gældsmanager studerer finansøkonomi, finansbachelor, Oecon., HA(jur.)/merc.(jur.), HA/merc., jur, soc. og har bestået 3. semester på bacheloruddannelsen eller er merc.aud. på 1.-4. semester.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/tick-sign1.png” _builder_version=”4.1″ custom_margin=”|||94px|false|false” animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_intensity_slide=”20%” always_center_on_mobile=”off” locked=”off”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_4_font=”Playfair Display||||” header_4_text_align=”left” header_4_text_color=”#1f1f1f” header_4_font_size=”24px” header_4_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” module_alignment=”center” custom_padding=”|||” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

“Fabulous food & flawless

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.1″ text_font=”Montserrat||||” text_text_color=”#939393″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” header_font=”||||” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” max_width=”700px” module_alignment=”center” animation_style=”fold” animation_direction=”top” locked=”off”]

Gældsmanageres arbejde udføres altid under supervision af en faglig kompetent leder, der har bestået en af ovennævnte uddannelser. Alle managere er desuden underlagt Den Sociale Retshjælps etiske regler, og på denne måde sikrer vi os, at vores medarbejdere yder et kvalificeret stykke arbejde for klienterne. 

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/tick-sign1.png” _builder_version=”4.1″ custom_margin=”|||94px|false|false” animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_intensity_slide=”20%” always_center_on_mobile=”off” locked=”off”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_4_font=”Playfair Display||||” header_4_text_align=”left” header_4_text_color=”#1f1f1f” header_4_font_size=”24px” header_4_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” module_alignment=”center” custom_padding=”|||” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

“Another successful 

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.1″ text_font=”Montserrat||||” text_text_color=”#939393″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” header_font=”||||” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” max_width=”700px” module_alignment=”center” animation_style=”fold” animation_direction=”top” locked=”off”]

Alle modtager fyldestgørende oplæring førend de påbegynder arbejdet med klienterne. Undervisningens omfang og varighed varierer alt efter hvilke trin, medarbejderen forventes at skulle rådgive på.  Alle frivillige studerende certificeres til at kunne rådgive og yde sagsbehandling på trin 1-2, mens frivillige fagfolk og praktikanter certificeres til at kunne rådgive og yde sagsbehandling på trin 1-3.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Our News & Events” _builder_version=”3.22″ background_color=”rgba(0,0,0,0.03)” min_height=”1328px” custom_margin=”||-23px|||” custom_padding=”1px|0px|0px|0px||” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” min_height=”30px” custom_padding=”27px|0px|27px|0px”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_divider show_divider=”off” _builder_version=”3.2″ max_width=”60px” module_alignment=”center” custom_margin=”||10px|” saved_tabs=”all” locked=”off”][/et_pb_divider][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” text_orientation=”center” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Bestyrelsen 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” text_orientation=”center”]Den Sociale Retshjælps bestyrelse har til formål at fastsætte de overordnede retningslinjer for Den Sociale Retshjælps arbejde i tæt samarbejde med den daglige ledelse. Desuden har de til opgave at sikre driften og udviklingen, herunder økonomi, administrative opgaver m.m. Bestyrelsen afholder møde hver tredje måned, hvor det daglige arbejde i Den Sociale Retshjælp samt eventuelle beslutninger om alt fra, hvilke fonde der skal søges midler hos, til ændringer af Den Sociale Retshjælps værdier gennemgås.[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#d16938″ text_font_size=”13px” header_2_font=”|600|||||||” header_2_text_color=”#000000″ header_2_font_size=”20px” text_orientation=”center” custom_margin=”22px||8px||false|false”]

Bestyrelsen består af følgende medlemmer: 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_4,1_4,1_4,1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Dan Boyter” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/image_9.png” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” box_shadow_style=”preset3″]

Direktør og aktivt bestyrelsesmedlem hos Pressalit Formand 

 

Jeg har valgt at takke ja til formandsposten, da jeg hos DSRF ser en indsats, som er håndgribelig og virkelig flytter noget for de socialt udsatte, for adgangen til juridisk og økonomisk rådgivning er altafgørende i de situationer, hvor livet er svært. Det er et formål, jeg gerne til kæmpe for.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Jonatan Hjortdal” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/image_4.png” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” box_shadow_style=”preset3″]

Chief Legal Officer hos LegalHero ApS

Jeg har valgt at indtræde i bestyrelsen hos DSRF, da det sociale arbejde, som fonden udfører, er hjerteblod for mig. Jeg glæder mig til at være med at løfte organisationen sammen med den øvrige bestyrelse, ligesom jeg glæder mig til at præge både den strategiske, operationelle samt retspolitiske udvikling.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Thomas Kolding” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/image_10.png” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” box_shadow_style=”preset3″]

Lektor i Erhvervsjura og Engelsk, Aarhus Business College

 

Jeg vil gerne bidrage til at fremme ensartet og kvalificeret gældsrådgivning og juridisk rådgivning i Danmark. Jeg kan bidrage med erfaring fra arbejde i organisationen og med teoretisk og praktisk erfaring indenfor jura.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Bente Damgaard” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/image_13.png” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” custom_padding=”|||4px||” box_shadow_style=”preset3″]

Adm. direktør, Damgaard Consult ApS

 

Jeg har valgt at træde ind i bestyrelsen for DSRF fordi jeg gerne vil bakke op om det fantastiske arbejde fonden og fondens medarbejdere yder. Arbejdet skaber værdi og gør en forskel.

 

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.0.11″][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Our News & Events” _builder_version=”3.22″ background_color=”rgba(0,0,0,0.03)” min_height=”2337px” custom_margin=”-89px||2px|||” custom_padding=”0px|0px|86px|0px||” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_margin=”-26px|auto||auto||” custom_padding=”27px|0px|27px|0px”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” text_orientation=”center” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Advisory board 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” text_orientation=”center”]

Advisory Boardets overordnede formål er at være sparringspartner for Den Sociale Retshjælp og diskutere udviklingen i organisationen. Det vil desuden danne forum for diskussion og vidensdeling for de problemstillinger, Den Sociale Retshjælp arbejder på at løse med fokus på socialt udsattes forhold. Endvidere iværksætter Advisory Boardet forskellige initiativer til gavn for Den Sociale Retshjælps målgruppe og bidrager til den offentlige dialog ved at sætte fokus på samfundsmæssige problematikker, der knytter sig til socialt udsatte. 

På baggrund af kompetencestyrken i Advisory Boardet vil sammensætningen af mange forskellige professioner og forskellige dele af den offentlige/private sektor være med til at sikre, at DSRF får et helhedsperspektiv, så opgaveløsningen kan ske på et oplyst grundlag.

Eventuelle konkrete opgaver til Advisory Boardet vil hovedsageligt bestå i at drage målgrupperne og dennes problemstillinger ind i medlemmernes daglige omgang med specialister, medier, politikere etc. Endvidere kan Advisory Boardet videreformidle relevant viden angående bl.a. nytænkning,samfundsudvikling, lovforslag og forsøgsordninger til Den Sociale Retshjælp.

Den Sociale Retshjælp finder det væsentligt at have tilknyttet et Advisory Board af personer, der hver især besidder forskellige fagkompetencer og således kan assistere Den Sociale Retshjælp i fastlæggelsen af en offentlig profil.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#d16938″ text_font_size=”13px” header_2_font=”|600|||||||” header_2_text_color=”#000000″ header_2_font_size=”20px” text_orientation=”center” custom_margin=”22px||8px||false|false”]

Formatet er pt. i en overgang, men det tidligere Repræsentantskab bestod af: 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_4,1_4,1_4,1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=” Lars Petersen ” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/LLP.jpg” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” custom_padding=”||0px|||” box_shadow_style=”preset3″]

Videnspartner Bech-Bruun

Jeg har valgt at takke ja til formandsposten, da jeg hos DSRF ser en indsats, som er håndgribelig og virkelig flytter noget for de socialt udsatte, for adgangen til juridisk og økonomisk rådgivning er altafgørende i de situationer, hvor livet er svært. Det er et formål, jeg gerne til kæmpe for.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Christian Rosenbæk” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Christian-Bennet-Rosenbæk.jpg” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” box_shadow_style=”preset3″]

Advokat Novo Nordisk

Jeg har været en del af Den Sociale Retshjælps Fond siden starten i 2007 og har nu valgt at blive en del af Den Sociale Retshjælps Fonds repræsentantskab, idet Den Sociale Retshjælps Fond udfylder en samfundsmæssig vigtig rolle med sin faglige støtte til samfundets svageste. Jeg håber at bidrage med min erfaring på gældsrådgivningsområdet samt min teoretiske viden og praktiske erfaring indenfor jura.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Line Barfod” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Line-Barfod.jpg” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” box_shadow_style=”preset3″]

Advokat Foldschack & Forchhammer

Jeg har sagt ja til at sidde i repræsentantskabet, fordi Den Sociale Retshjælps Fond gør et virkelig godt og nødvendigt arbejde, og det vil jeg gerne være med til at bidrage til. Jeg vil gerne bidrage med viden om gældsrådgivning og om det politiske system. Og hvad Den Sociale Retshjælps Fond i øvrigt mener jeg kan bidrage med.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Verner Pedersen” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Manglende_repræsentantskabsmedlem.jpg” _builder_version=”4.1″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” custom_padding=”|||4px||” hover_enabled=”0″ box_shadow_style=”preset3″]

Vicepolitiinspektør Sydøstjyllands Politi 

Jeg har kendt til Den Sociale Retshjælps Fond fra den var på idé-stadiet. For mig har det været en stor glæde, at se det blive til virkelighed og følge dens enestående udvikling. Jeg vil gerne bidrage med min faglige baggrund i håbet om at kunne støtte Den Sociale Retshjælps Fond til at hjælpe flere mennesker til en bedre hverdag og lysere fremtidsudsigter.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_4,1_4,1_4,1_4″ _builder_version=”4.0.11″ locked=”off”][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Henrik Gjørup ” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Manglende_repræsentantskabsmedlem.jpg” _builder_version=”4.1″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” custom_padding=”||0px|||” hover_enabled=”0″ box_shadow_style=”preset3″]

Dommer Horsens Retskreds

Jeg har tidligere som juridisk chef for Fogedretten i Århus haft et fortrinligt og givende dagligt samarbejde med Sandy Madar og Den Sociale Retshjælps Fond. Som medlem af repræsentantskabet er jeg særligt glad for at kunne drøfte status og nye idéer – særligt på retsplejeområdet – med retshjælpens medarbejdere og give især faglige råd og støtte til retshjælpen, der udfører et stort, prisværdigt, effektivt og nødvendigt arbejde i forhold til mennesker, der i den grad har brug for personlig hjælp

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Olav Ballisager” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Olav-Ballisager.jpg” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” min_height=”1000px” box_shadow_style=”preset3″]

Senior Consultant Poul Due Jensen’s Fond

De fleste professionelle år i uddannelsessektoren: Seminarier, Danmarks Pædagogiske Universitet, amerikanske universiteter og Aarhus Universitet. Siden 2006 seniorrådgiver i Grundfos: Forfatter til bog om koncernens historie og værdier – siden sekretariatsleder for Poul Due Jensens Fond.

Har i alle funktioner støttet og udviklet internationale relationer med fokus på blandt andet fysisk-kulturelle udfoldelser som del af den sociale og menneskelige sammenhængskraft. 

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Brian Jacobsen” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/Brian-Kruse-Jacobsen.jpg” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” box_shadow_style=”preset3″]

Markedschef Erhvervsakademi Aarhus

Jeg har valgt at engagere mig i Den Sociale Retshjælps Fonds repræsentantskab af tre væsentlige årsager. Først og fremmest fordi, at jeg oplever at Den Sociale Retshjælps Fond spiller en væsentlig rolle i det danske samfund i form af gældsrådgivning for en række af samfundets svageste medlemmer og hermed sikrer at flere kan klare sig selv. Desuden ønsker jeg at anvende min erfaring og mine kompetencer omkring strategi, ledelse og forretningsudvikling, hvor det giver værdi. Sidst men ikke mindst ønsker jeg med min deltagelse at medvirke til uddannelse af flere gældsrådgivere, så vi sikrer at gældsrådgivning foregår på en sober, et objektivt og et juridisk korrekt grundlag. Jeg vil primært bidrage med rådgivning og vejledning omkring strategi, kommunikation og forretningsudvikling. Sidstnævnte vil hovedsageligt være et tæt samarbejde med ledelsen af Den Sociale Retshjælps Fond omkring udvikling af uddannelse for gældsrådgivere. I den forbindelse er det ambitionen at få politisk opbakning til en certificering af gældsrådgivere evt. i form af eksamen fra en gældsrådgiveruddannelse.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_blurb title=”Jeppe Mikkelsen” image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/image_13.png” _builder_version=”4.0.11″ header_font=”|||on|||||” header_text_align=”center” text_orientation=”justified” custom_padding=”|||4px||” box_shadow_style=”preset3″]

Vicepolitiinspektør Sydøstjyllands Politi 

Jeg har valgt at tiltræde repræsentantskabet hos Den Sociale Retshjælps Fond, fordi det er en ambitiøs organisation både i forhold til den direkte målgruppe og det overordnede politiske arbejde. Specielt det politiske arbejde ser jeg frem til at kunne bidrage til med min erfaring og viden inden for det politiske system. Derudover var det vigtigt for mig, at Den Sociale Retshjælps Fond også vil arbejde for at forbedre vilkårene for alle lignende organisationer og deres målgruppe og ikke blot har nok i sig selv, men at man gerne vil bidrage positivt på et generelt plan for hele området.”

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.0.11″][et_pb_fullwidth_image _builder_version=”4.1″ background_image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/adult-african-descent-american-1345085-scaled.jpg” parallax=”on” min_height=”356px” custom_margin=”-48px|||||” custom_padding=”84px||0px||false|false” locked=”off”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Welcome To Royal” _builder_version=”3.22″ background_color=”#ffffff” background_position=”top_left” min_height=”1157px” custom_margin=”||-195px|||” custom_padding=”0px|0px|2px|0px||” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.0.11″ min_height=”1010px” custom_margin=”-3px|auto||auto||” custom_padding=”||0px|||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text disabled_on=”on|on|off” _builder_version=”4.0.11″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” min_height=”91px” custom_margin=”||-74px|||” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Har du brug for gratis retshjælp eller gældsrådgivning?

 

 

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.1″ text_font=”Montserrat||||” text_text_color=”#939393″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” header_font=”||||” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” max_width=”700px” min_height=”793px” custom_margin=”22px|||16px|false|false” custom_padding=”0px||0px||false|false” animation_style=”slide” animation_direction=”top” animation_intensity_slide=”4%”]

Vi yder gratis hjælp til juridiske og økonomiske problemer. Ring til 70 22 93 30, skriv til os eller mød op på et af vores kontorer.

Vores kontorer i Aarhus, København og Horsens yder gratis retshjælp i form at juridisk rådgivning, juridisk bistand og juridisk sagsbehandling, mens du kan få gratis økonomisk rådgivning på vores kontorer i Aarhus og København. Vores økonomiske rådgivning henvender sig p.t. til tre meget specifikke målgrupper, dem kan du læse mere om HER.

Hvis vi ikke kan hjælpe dig, kan vi som minimum henvise dig til rette rådgivningstilbud. Tøv derfor ikke med at ringe til os.

Du kan læse mere om alle vores rådgivningstilbud under Brug for hjælp?

Vi tilbyder telefonisk, skriftlig og personlig rådgivning samt tager på opsøgende besøg flere steder i landet.  Du kan læse mere om vores forskellige henvendelseskanaler HER.

Du kan også læse om blandt andet vores retspolitiske arbejde under Mærkesagereller hvordan du kan blive frivillig under Giv en hånd samt meget, meget mere.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_image src=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/rawpixel-597440-unsplash.jpg” _builder_version=”4.0.11″ custom_margin=”255px||10px||false|false”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.1″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.0.11″ locked=”off”][et_pb_fullwidth_image _builder_version=”4.1″ background_image=”https://www.dinretshjaelp.com/wp-content/uploads/2020/01/hands4-scaled.jpg” parallax=”on” min_height=”356px” custom_margin=”107px|||||” custom_padding=”84px||0px||false|false” locked=”off”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Our News & Events” _builder_version=”3.22″ background_color=”rgba(0,0,0,0.03)” min_height=”2195px” custom_margin=”-89px||2px|||” custom_padding=”0px|0px|4px|0px||” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” min_height=”47px” custom_margin=”-30px|auto||auto||” custom_padding=”155px|0px|27px|0px||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||||||” header_font=”||||||||” header_2_font=”Playfair Display||||” header_2_font_size=”48px” header_2_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” text_orientation=”center” locked=”off” header_font_size__hover=”30px” header_font_size__hover_enabled=”30px” header_letter_spacing__hover=”0px” header_letter_spacing__hover_enabled=”0px” header_text_shadow_style__hover=”none” header_text_shadow_style__hover_enabled=”none” header_text_shadow_color__hover=”rgba(0,0,0,0.4)” header_text_shadow_color__hover_enabled=”rgba(0,0,0,0.4)”]

Tak 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″][et_pb_text _builder_version=”4.0.11″ text_font=”Montserrat||||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”17px” text_line_height=”1.8em” text_orientation=”center”]

Tak til…

Den Sociale Retshjælp modtager støtte og hjælp fra mange kanter. De frivillige donerer deres tid, og firmaer, private og fonde donerer økonomisk støtte og/eller konkrete ting som møbler, computere, rådgivning, etc. Denne opbakning og støtte er altafgørende for det arbejde, vi udfører. Alle bidrag, materielle som økonomiske, store som små, gør det ikke alene muligt for os at fortsætte vores arbejde, de hjælper os også med at holde gejsten oppe, så vi kan gøre det endnu bedre. 

Det er kun det år, hvor projekterne starter, at tilskudsbeløbet tilføjes, hvis tilskuddet er beregnet til en periode over flere år.

Vi vil gerne rette en stor og hjertefølt tak til alle bidragydere – vi ville ikke være, hvor vi er, uden jeres hjælp!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.1″ custom_margin=”|47px||141px||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.1″][et_pb_toggle title=”2019″ _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Uden penge fungerer helten ikke – og vi er derfor stadig meget taknemmelige for alle de, som vælger at støtte op om vores arbejde, uanset om det er økonomisk, materielt eller ved at stille sine faglige kompetencer til rådighed.

Sportgoodsfonden
Sportgoodsfonden har bevilliget os et legat på 200.000kr til indkøb af en femårig licens på et krypteringsprogram, så vi kan garantere en optimal behandling af de personfølsomme oplysninger, som vi i forbindelse med vores rådgivningsarbejde håndterer. Vi er meget taknemmelige for Sportgoodsfondens bidrag til at vi fortsat kan yde juridisk rådgivning og gældsrådgivning.

Civilstyrelsen
Civilstyrelsen har for 12. år i træk valgt at yde tilskud til Den Sociale Retshjælps Fonds Juridiske Afdelinger. Det er vi stolte og taknemmelige for. Tilskuddet er på 1.473.306 kr. og sikre at vi kan fortsætte med at yde juridisk rådgivning til alle borgere under indtægtsgrænsen for fri proces.

Pulje til forebyggelse- og behandling af ludomani
Sundheds- og Ældreministeriet har givet tilsagn til vores projekt i samarbejde med Forskningsklinikken for Ludomani og Ludomaniklinikken Mindwork om at yde gældsrådgivning til ludomaner. Det bevilligede tilskud er på 195.000 kr. for 2019 og 192.000 kr. for 2020.

Dreyers Fond
Dreyers Fond har bevilliget 91.000 kr. til Den Sociale Retshjælps Fond, så vi kan forbedre forholdene for vores frivillige. Dette inkluderer ansættelsen af teamledere til at understøtte vores juridiske lederes arbejde samt en opdatering af vores interne undervisning samt vores hjemmeside dinretshjaelp.dk

 

Sociale forhold og beskæftigelse, Aarhus Kommune
Sociale forhold og beskæftigelse har bevilliget Den Sociale Retshjælps Fond 50.000 kr. under de såkaldte paragraf 18-midler som tilskud til vores frivillige, sociale arbejde.

Merkur Service
Vi er så privilegerede at have indgået en aftale med Merkur Service om, at de ikke bare vasker kontoret i Københavns beskidte viskestykker, håndklæder osv., men også henter og afleverer det igen. Det er sådanne små ting, der kan være en stor udfordring i en frivillig organisations hverdag, og vi er derfor dybt taknemmelige for Merkur Service vil påtage sig denne opgave gratis. Læs mere om Merkur Service.

Kontormøbler.dk til vores kontor i København
KontorMøbler.dk har sponsoreret en komplet arbejdsplads, som en start til at få indrettet kontoret i København. Det består af et moderne hvidt Hæve sænke bord, reoler og skabe til opbevaring samt en god ergonomisk kontorstol. Se billeder af den lækre arbejdsstation på vores Facebookside.

Møblerne er i en flot kombination af hvid og antracitgrå, så det er nemt at kombinere dem med flere møbler senere i samme stil.

Leonora Blomster
Leonora Blomster har doneret 13 smukke blomster til vores kontor i København.

Mayland
Tusind tak til Mayland for tre flotte store vægkalendere til vores kontor i København. Vi vil bruge kalenderne flittigt.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2018″ open_toggle_background_color=”#ffffff” closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Igen i år er der masser af mennesker at takke for at Den Sociale Retshjælps Fond kan yde en kvalificeret rådgivning til vores klienter. Ud over vores mange frivillige og praktikanter, som yder et stort og flot stykke arbejde, skal der også lyde en tak til de, som har støttet os økonomisk og materielt:

Danske Bank Fonden
Danske Bank har støttet DSRF med 45.000 så vi kan opdatere og afholde undervisningen af vores praktikanter og frivillige. Uden denne undervisning vil det ikke være muligt at yde en gennemsigtig og kvalificeret rådgivning, og vi er derfor taknemmelige for at Danske Bank vil støtte opkvalificeringen og udviklingen af vores medarbejdere.

Forskningsklinikken for Ludomani
Forskningsklinikken for Ludomani har doneret computerskærme og 2 ipads, som vores rådgivere kan tage mig sig ud på deres opsøgende besøg. Uden IT kører virksomheden ikke rundt, og vi siger derfor stort tak for at forskningsklinikken har været med til at sikre, at vores medarbejdere har det nødvendige udstyr til rådighed.

Den Sociale Retshælps Fond lever først og fremmest af OFFENTLIGE TILSKUD, og vi er derfor taknemmelige for at Civilstyrelsen og satspuljen for Økonomi- og gældsrådgivning igen har anset Den Sociale Retshjælps Fond som en værdig modtager af deres uddelingsmidler.

 

Pulje til Juridisk Rådgivning fra Civilstyrelsen til projektet Juridisk Rådgivning i Aarhus og København
Periode: 2018
Beløb: 1.186.998

 

Pulje til Juridisk Rådgivning fra Civilstyrelsen til projektet Juridisk Rådgivning i Horsens
Periode: 2018
Beløb: 210.554

Socialstyrelsens Pulje til økonomi- og gældsrådgivning til projektet Rådgivningsteamet
Periode: 01-06-2018 til 31-05-2020
Beløb: 1.023.312

 

Socialstyrelsens Pulje til økonomi- og gældsrådgivning til projektet til projektet Fængselsrejseholdet
Periode: 01-06-2018 til 31-05-2020
Beløb: 2.004.944

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2017″ _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond modtog følgende tilskud i år 2017:

Offentlige tilskud:

DSRF fik del i Brøndby Kommunes § 18 midler. Disse gik til undervisning af afsonende i Brøndbyhus, så de kunne lære mere om privatøkonomi, og derved få nogle gode værktøjer med til at håndtere deres nye liv.
Periode: 2017
Beløb: 10.000,00,-

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2016″ closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond fik følgende tilskud i år 2016:

Offentlige tilskud:

PUF pulje til frivilligt socialt arbejde fra Socialstyrelsen til projektet Det Juridiske Rådgivningsteam.
Periode: 1. marts 2016 – 31. maj 2017
Beløb: 250.000,00,-

 Tips- og Lottopuljen til særlige sociale formål fra Socialstyrelsen til projektet Streetmanager Junior

Periode: 15. juni 2016 – 14. juni 2017
Beløb: 300.000,00,-

Pulje til Frivillig Gældsrådgivning fra Socialstyrelsen til projektet Gældsrådgivning v/ Den Sociale Retshjælps Fond

Periode: 1. juli 2016 – 30. juni 2018
Beløb: 3.200.000,00,-

  • 18 midler fra Aalborg Kommune til undervisning i privatøkonomi målrettet afsonende i Pension Hammer Bakker
    Periode: 23. december 2016 – 1. marts 2018
    Beløb: 25.000,00,-
  • 18 midler fra Lyngby-Taarbæk Kommune til undervisning i privatøkonomi målrettet afsonende i Pension Engelsborg
    Periode: 19. december 2016 – 31. maj 2018
    Beløb: 20.000,00,-
  • 18 midler fra Frederikshavn Kommune til undervisning i privatøkonomi målrettet afsonende i Kragskovhede
    Periode: 2017
    Beløb: 5.000,00,-
  • Pulje til Juridisk Rådgivning fra Civilstyrelsen til projektet JR
  • Periode: 2016

Beløb: 1.196.982,00

 

Pulje til forankringsstøtte til projektet Fængselsrejseholdet (FR) fra Socialstyrelsen
Periode: 2016
Beløb: 1.000.000,00

 

Pulje til Juridisk Rådgivning fra Civilstyrelsen juridisk afdeling i Horsens under projektet JR
Periode: 2016
Beløb: 160.381,00

 

Private tilskud:

Der skal lyde en stor tak til DJØF Forlag og Karnov for at have doneret bøger til vores afdeling i Aarhus og København. Vi sætter stor pris på donationen og har allerede haft stor gavn af bøgerne.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2015″ _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond modtog følgende tilskud i år 2015:

Offentlige tilskud:

Gennem Satspuljeaftalen blev projektet Fængselsrejseholdet tildelt midler.
Periode: 2016-2017
Beløb: 2.000.000

Socialstyrelsen tildelte desuden et tilskud til projekterne Fængselsrejseholdet og Streetmanager
Periode: 1/6 2014 – 31/12 2015
Beløb: 27.000 / 300.000

 

Pulje til Juridisk Rådgivning fra Civilstyrelsen til projektet Juridisk Rådgivning i Aarhus og København
Periode: 1/1 2015 – 31/12 2015
Beløb: 1,15 million kr.

 

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering tildelte midler til projektet Gældsafdelingen v/ Den Sociale Retshjælps Fond.
Periode: 1/6 2015 – 31/12 2018
Beløb: 4.745.000 kr.

 

Private tilskud:

Grundfos donerede arkivskabe, billeder, skrivebord samt andre kontormøbler, så DSRF kunne skabe et godt og flot kontormiljø for vores ansatte. Vi siger stor tak til Grundfos for deres flotte donationer.

 

RKI:  RKI donerede borde, computerskærme og diverse kontormøbler, så DSRF kunne tilbyde vores mange frivillige ordentlige arbejdsforhold. Vi er meget taknemmelige for, at RKI på denne måde har hjulpet os til at kunne udføre vores rådgivning.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2014″ closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond sender en stor tak til alle, der har bidraget til vores arbejde. I 2014 modtog vi følgende tilskud:

Offentlige tilskud:

  • 18-midler fra Aarhus Kommune til at understøtte og videreudvikle de frivillige i DSRFgennem kurser, arrangementer og efteruddannelse
    Periode: 2014
    Beløb: 20.000 kr.

Fra Civilstyrelsen til projektet Juridisk Rådgivning
Periode: 1/1 2014 – 31/12 2014
Beløb: 1.16 million kr.

Rådet for Offerfonden – Civilstyrelsen til projektet Juridisk Offerrådgivning
Periode: 1/9 2014 – 31/8 2017
Beløb:420.000

Private tilskud:
RKI: computerskærme, printere og andre kontormøbler.

Erhvervsakademi Aarhus: Ti brugte bærbare computere og fem docking stationer.

Lassen Ricard: Kontorartikler, herunder papirblokke og USB-sticks.

IBM: to års forlængelse af to SPSS licenser.

Grundfos: Kontorstole, skriveborde, lamper og andre brugte kontormøbler.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2013″ _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

I år 2013 var DSRF igen beriget fra forskellige sider. Vi siger stor tak til alle, der har bidraget til vores arbejde hvad end det er materielt, økonomisk eller ved at ligge frivillige timer i organisationen.

Offentlige tilskud:

  • 18- midler fra Aarhus Kommune til Det Juridiske Rådgivningsteam
    Periode: 2013
    Beløb:20.000 kr.

Civilstyrelsen til projektet Juridisk Rådgivning + dinretshjaelp.dk
Periode: 2013
Beløb: 1.157.350

Private tilskud:
Poul Due Jensen’s Fond: 125.000 kr. til grundkapital i forbindelse med stiftelsen af Den Sociale Retshjælps Fond

Grundfos: skriveborde, kontorstole og andre kontormøbler.

Bikuben fonden/BG Fonden: 500.000 kr. til den fortsatte drift af kontoret i København.

IBM: SPSS licenser til Den Sociale Retshjælps Innovationsafdeling til brug i dokumentationsarbejdet i afdelingen.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2012″ closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond har modtaget følgende tilskud i 2012. Vi siger ydmygt tak til alle dem, som har sørget for at vi kan fortsætte vores arbejde.

Offentlige tilskud:

Civilstyrelsen til projektet dinretshjaelp.dk
Periode: 2012
Beløb: 710.000

  • 18-midler fra Aarhus Kommune til Det Juridiske Rådgivningsteam
    Periode: 2012
    Beløb: 30.000

SATS-puljemidler til Den Sociale Retshjælps Fonds Gældsrådgivning
Periode: 1/6 2012 – 30/6 2016
Beløb: 3,15 million kr.

Private tilskud:

Boligforeningen AKB: Støtte til afvikling af vores årlige fodboldturnering for unge i Lundtoftegade, KBH N.

TrygFonden: Brandslukkere til vores afdeling i København

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2011″ _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond modtog følgende tilskud i 2011. Vi er utroligt stolte over at blive fundet værdige til så store tilskud, og vi er allerede i fuld gang med at sikre os, at borgerne får mest muligt ud af midlerne. 

 

Offentlige tilskud:

SATS-puljemidler til Det Juridiske Rådgivningsteam
Periode: 2011-2015
Beløb: 4,75 millioner kr.

SATS-puljemidler til Fængselsrejseholdet
Periode: 2011-2015
Beløb: 4,7 millioner kr.

 Private tilskud:

IBM: 2 SPSS-licenser i 2 år

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2010″ closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

Den Sociale Retshjælps Fond modtog følgende tilskud i 2010. Vi siger et stort tak til alle vores tilskudsgivere.

 

Offentlige tilskud:

Region Midtjylland: 20 brugte computere med tilbehør

 

Private tilskud:

BG Fonden: 1.000.000 kroner til retshjælpens arbejde

Becker Data: Teknisk support og dataplads

Brother: Multiprinter, værdi 7.500 kroner 

Microsoft: Licenser, værdi $ 21.200

Lassen Ricard: Kontorartikler

TC Systems: Intranet/hjemmesider/Tangora, værdi 70.000 kroner

Plesner: Kontorartikler

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2009″ _builder_version=”4.1″]

Den Sociale Retshjælps Fond modtog følgende tilskud til organisationens generelle arbejde:

Offentlige tilskud:

Tips- og Lottopuljen til Særlige Sociale Formål: Beløb: 250.000 kr.

Aarhus Kommune § 115: Beløb: 40.000 kroner

Velfærdsministeriets Gældspulje:Beløb: 3.000.000 kroner

Private tilskud:

Poul Due Jensen’s Fond: Depositum til lejemål: 81.375 kroner

F-Secure: Antivirus, etc.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2008″ closed_toggle_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.1″]

I 2008 modtog Den Sociale Retshjælps Fond følgende midler til at udføre vores juridiske rådgivning og gældsrådgivning. Vi er meget taknemmelige over, at der er så mange, der ønsker at støtte os i vores arbejde.

Offentlige tilskud:

Tips- og Lottopuljen til Særlige Sociale Formål (SÆRSOC): Beløb: 250.000 kroner

UDD puljen: Beløb: 44.000 kroner

Aarhus kommune § 115: Beløb: 40.000 kroner

 

Private tilskud:

BG-Fonden: 200.000 kroner

Susi og Peter Robinsons Fond: 10.000 kroner

Augustinus Fonden: 20.000 kroner

Mentzler Tegnestuen: 30.000 kroner

Poul Due Jensens Fond: 50.000 kroner

Ulla og Frode Nielsens Fond v. Holck-Andersen & Tyge Sørensen: 25.000 kroner

Datacon: 2 computere med tilbehør

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle title=”2007″ _builder_version=”4.1″ title_font=”Montserrat||||||||” closed_title_font=”Montserrat||||||||” body_font=”Montserrat||||||||”]

I 2007 modtog Den Sociale Retshjælps Fond sine første tilskud, hvilket kickstartede organisationens mangeårige arbejde for at samfundets borgere kan modtage gratis, kvalificeret gældsrådgivning og juridisk rådgivning.

 

Private tilskud:

Shoppit – Aarhus: 75.000 kroner

Hefa Facade: Kontormøbler og kontorartikler

[/et_pb_toggle][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]