ENSARTET, GENNEMSIGTG OG KVALIFICERET GÆLDSRÅDGIVNING
Den Sociale Gældsrådgivning - tidligere under Den Sociale Retshjælps Fond har siden 2008 været underlagt interne retningslinjer for den rådgivning vi yder – værende telefonisk, skriftlig, personlig, online eller opsøgende. Disse bidrager til at sikre en kvalificeret og ensartet rådgivningsindsat, sætter standarden for den juridisk rådgivning og de præciserer de parametre, som vi gerne vil måles på.
Etiske regler
I 2011 udarbejdede vi et sæt etiske regler for vores gældsrådgivning, der tager udgangspunkt i organisationens værdigrundlag og har til formål at sikre dig som vores klient en ensartet, gennemsigtig og kvalificeret gældsrådgivning på trin 1 - 3.
De tre gældstrin
I 2011 udarbejdede vi med inspiration fra ”Bekendtgørelsen om retshjælp ved advokat, advokatvagt eller retshjælpsorganisation på trin 1-3”, retningslinjer for den rådgivning, der tilbydes i vores gældsrådgivning dagligt.
Kvalitetsstandart
I 2019 udarbejdede vi en officiel kvalitetsstandardbeskrivelse, der bl.a. har til formål at skabe gennemsigtighed i vores rådgivning – for dig som vores klient, dine kreditorer såvel som vores mange samarbejdspartnere samt tilskudsgiver.