Skip to content
Den Sociale Retshjaelps Fond
  • HOME
  • Organisation
    • Vores arbejde
    • Employees
    • Board of directors
    • Give a hand
      • Interns
      • Paid
  • Get help
    • Debt advice
  • Thank you
  • News
  • Contact
Menu Close
  • HOME
  • Organisation
    • Vores arbejde
    • Employees
    • Board of directors
    • Give a hand
      • Interns
      • Paid
  • Get help
    • Debt advice
  • Thank you
  • News
  • Contact
Ankenævnet for Patienterstatningen

Du kan klage over din afgørelse fra Patienterstatningen om erstatning for skader efter sygdomsbehandling, undersøgelse og sundhedsfaglige pleje mv. samt sager om skadelige bivirkninger af medicin og fejlmedicinering. 

Du skal sende din klage til Ankenævnet for Patienterstatningen senest 3 måneder efter du har modtaget afgørelsen fra Patienterstatningen.

Du kan sende en klage til Ankenævnet for Patienterstatningen, via et digitalt klageskema på Borger.dk.

Det er gratis at klage til Ankenævnet for Patienterstatningen.

http://www.stpk.dk/da/borgere/klag-over-afgoerelse-fra-patienterstatningen/

Patienterstatningen

Patienterstatningen behandler sager om erstatning for skader efter sygdomsbehandling, undersøgelse og sundhedsfaglige pleje mv. samt sager om skadelige bivirkninger af medicin og fejlmedicinering. 

Der må ikke være gået mere end 3 år fra, at du fandt ud af,  at du har fået en skade, og der må ikke være gået mere end 10 år fra, at du har fået foretaget behandling,. 

Du kan starte en sag hos Patienterstatningen ved at udfylde en ansøgningsblanket på pebl.dk. 

Det er gratis, at få behandlet en sag om erstatning hos Patienterstatningen.

http://www.pebl.dk/

Psykolognævnet

Klager over psykologer kan henvendes til Psykolognævnet.

http://www.psykolognaevnet.dk/

Tandlægeforeningens Patientforsikring

Tandlægeforeningens Patientforsikring behandler ansøgninger om erstatning fra patienter der er blevet behandlet af diverse ansatte indenfor tandplejen. Læs mere omkring dette på deres hjemmeside.

http://www.tf-patientskade.dk/

Styrelsen for Patientklager/ Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn

Styrelsen for Patientklager og Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn behandler klager over sundhedsfaglig behandling og tilsidesættelse af patientrettigheder. Du kan eksempelvis klage over den behandling, du har modtaget på et sygehus eller hos din læge, eller et afslag på, at få din patientjournal.

Der må ikke være gået mere end 2 år fra, at du fandt ud af,  at du har fået en skade, og der må ikke være gået mere end 5 år fra, at du har fået foretaget behandling,. 

Du kan klage over sygehusets, kommunens eller Udbetaling Danmarks afgørelse om en rettighed, du har. Du skal sende din klage over en afgørelse, senest 4 uger efter at du har modtaget afgørelsen fra sygehuset, kommunen eller Udbetaling Danmark. 

Du kan sende en klage til Styrelsen for Patientklager/Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn via et digitalt klageskema på Borger.dk.

Det er gratis at klage til Styrelsen for Patientklager og Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn.

Styrelsen for Patientklager og Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn behandler ikke sager om erstatning for skader efter behandling. Dette gør Patienterstatningen – se mere under punktet Patienterstatningen.

http://www.stpk.dk/

KØBENHAVN

AARHUS

HORSENS

SITE MAP

FOLLOW US

  • Bragesgade 10C 2200 København N
  • 70229330
  • kbh@socialeretshjaelp.dk
  • Augustenborggade 2 8000 Aarhus C
  • 70229330
  • aarhus@socialeretshjaelp.dk
  • Sønderbrogade 48 lokale 14, 8700 Horsens
  • 70229330
  • horsens@socialeretshjaelp.dk

HJEM

VORES ARBEJDE

ORGANISATION

GIV EN HÅND

NYT

Thank you

KONTAKT

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

YOUR DATA PROTECTION

Cookiedekleration

All rights reserved, 2022

CVR:35499148

ÅBNINGSTIDER / OPENING HOURS

AARHUS / KØBENHAVN

  • Mandag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Tirsdag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Onsdag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Torsdag 09:00 AM - 19:00 PM
  • Fredag 09:00 AM - 17:00 PM

HORSENS

  • Mandag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Tirsdag 09:00 AM - 17:00 PM

Den Sociale Retshjaelps Fond

HAR DU BRUG FOR HJÆLP?

Vi er lige nu i gang med at opdatere vores hjemmeside


Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, beder vi dig anvende vores kontaktformular som du finder her: kontakformular eller ringe til os på tlf: 70 22 93 30


Juridisk rådgivning
Familie- og arveret
Leje- og boligret
Straffeproces og strafferet
Udlændingeret
Forbruger- og aftaleret
mm.


Debt advice
Overbliksdannelse
Budgetlægning og afdragsordninger
Kreditorkontakt og-håndtering
Aftaler og forhandlinger
Bank og kviklån
mm.


Socialrådgivning
Pårørende til indsatte
Enkelt og løbende ydelser
Kommune og off. myndigheder
Børnetilskud- og bidrag
mm.

This will close in 0 seconds

en_USEN
en_USEN da_DKDA