Skip to content
Den Sociale Retshjaelps Fond
  • HOME
  • Organisation
    • Vores arbejde
    • Employees
    • Board of directors
    • Give a hand
      • Interns
      • Paid
  • Get help
    • Debt advice
  • Thank you
  • News
  • Contact
Menu Close
  • HOME
  • Organisation
    • Vores arbejde
    • Employees
    • Board of directors
    • Give a hand
      • Interns
      • Paid
  • Get help
    • Debt advice
  • Thank you
  • News
  • Contact
Forbrugerklagenævnet

Forbrugerklagenævnet behandler klager fra forbrugere vedrørende varer og tjenesteydelser fra erhvervsdrivende.

Som hovedregel skal prisen for varen eller tjenesteydelsen være mindst 1050 kr. og højst 100.000 kr.  For klager over tøj og sko skal prisen dog være mindst 650 kr.

For at kunne sende en klage til Forbrugerklagenævnet skal man have forsøgt at løse problemet med den erhvervsdrivende hos Center for Klageløsning. Lykkedes det ikke at finde en løsning her, kan der sendes en klage til Forbrugerklagenævnet.

Du indgiver en klage til Center for Klageløsning og eventuelt Forbrugerklagenævnet via Klageportalen hos Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

Der er ikke en frist for klage til Center for Klageløsning, men klagen skal sendes videre til Forbrugerklagenævnet senest 4 uger efter Center for Klageløsning har afsluttet sagen.

Det koster 100 kr. at få behandlet en sag i Center for Klageløsning, og det koster 400 kr. at få en sag behandlet hos Forbrugerklagenævnet.

https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/oversigt-over-klageinstanser/forbrugerklagesystemet/ 

Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden behandler klager over virksomheders markedsføring, f. eks. vildledende tilbud og reklamer på nettet eller på tv, mangelfulde oplysninger på hjemmesider eller i butikker, uanmodede telefonopkald eller hævning af beløb på bankkonto uden samtykke.

Du kan sende en klage til Forbrugerombudsmanden ved at udfylde en klageformular på Forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Det er gratis at klage til Forbrugerombudsmanden.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/

Forbruger Europa

Byggeklageenheden

Hvis du er uenig i din kommunes beslutning i forbindelse med byggetilladelser m.m. kan du klage til Statsforvaltningen.

OBS: pr. 1. januar 2019 overgår byggeområdet til Nævnenes Hus

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Tror du, at et firma overtræder konkurrenceloven, så kan du melde det til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

http://www.kfst.dk/

KØBENHAVN

AARHUS

HORSENS

SITE MAP

FOLLOW US

  • Bragesgade 10C 2200 København N
  • 70229330
  • kbh@socialeretshjaelp.dk
  • Augustenborggade 2 8000 Aarhus C
  • 70229330
  • aarhus@socialeretshjaelp.dk
  • Sønderbrogade 48 lokale 14, 8700 Horsens
  • 70229330
  • horsens@socialeretshjaelp.dk

HJEM

VORES ARBEJDE

ORGANISATION

GIV EN HÅND

NYT

Thank you

KONTAKT

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

YOUR DATA PROTECTION

Cookiedekleration

All rights reserved, 2022

CVR:35499148

ÅBNINGSTIDER / OPENING HOURS

AARHUS / KØBENHAVN

  • Mandag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Tirsdag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Onsdag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Torsdag 09:00 AM - 19:00 PM
  • Fredag 09:00 AM - 17:00 PM

HORSENS

  • Mandag 09:00 AM - 17:00 PM
  • Tirsdag 09:00 AM - 17:00 PM

Den Sociale Retshjaelps Fond

HAR DU BRUG FOR HJÆLP?

Vi er lige nu i gang med at opdatere vores hjemmeside


Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, beder vi dig anvende vores kontaktformular som du finder her: kontakformular eller ringe til os på tlf: 70 22 93 30


Juridisk rådgivning
Familie- og arveret
Leje- og boligret
Straffeproces og strafferet
Udlændingeret
Forbruger- og aftaleret
mm.


Debt advice
Overbliksdannelse
Budgetlægning og afdragsordninger
Kreditorkontakt og-håndtering
Aftaler og forhandlinger
Bank og kviklån
mm.


Socialrådgivning
Pårørende til indsatte
Enkelt og løbende ydelser
Kommune og off. myndigheder
Børnetilskud- og bidrag
mm.

This will close in 0 seconds

en_USEN
en_USEN da_DKDA