Er du fra en brugerorganisation? 

Som frivillig eller medarbejder i en brugerorganisation vil du måske møde nogle mennesker i dit arbejde, som du ikke selv har mulighed for at hjælpe, men som kunne have brug for den rådgivning som Den Sociale Retshjælp yder.

 

Ringer eller skriver du på vegne af en bruger, kan vi hjælpe under visse begrænsninger afhængig af hvilken målgruppe din bruger høre ind under. Grunden til at der er visse begrænsninger er, at vi får henvist klienter fra mange instanser samt modtager penge fra det offentlige til at rådgive primært socialt udsatte borgere og borgere under indtægtsgrænsen for fri proces, og vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe alle. Dette skyldes ikke mangel på vilje, men vi har ganske enkelt ikke ressourcerne til at hjælpe alle, der kunne have brug for det og der vil derfor i perioder kunne opstå venteliste.

 

Såfremt du retter skriftlig henvendelse, må du meget gerne kort skrive lidt om hvilken bruger du/I arbejder med og hvad det er Jeres bruger har brug for rådgivning til. Derudover må I også meget gerne skrive dine/Jeres kontakt oplysninger, så vi kan kontakte dig/Jer, så snart vi har mulighed for at tilbyde din/Jeres bruger hjælp.

Aarhus: Augustenborggade 2 – Postboks 5134 – 8000 Aarhus C – 70 22 93 30 – aarhus@socialeretshjaelp.dk

København: Bragesgade 10C – Postboks 585 – 2200 København N – 70 22 93 30 – kbh@socialeretshjaelp.dk

Horsens: Axelborg 1 - 8700 Horsens - 70 22 93 30 - horsens@socialeretshjaelp.dk